Učitelský diář A5 2018/2019
1 x 150 Kč s DPH
Od 18.12. 8:00 u nás probíhá velký vánoční úklid. Další balíčky budeme odesílat zase 3. ledna.
Jestli někdo miluje papír, jsou to právě ony dvě. Martina a Kačka před třemi lety začaly pořádat Papír Fest, na který se dnes stojí dlouhé fronty a rychle se zařadil mezi nejoblíbenější akce u nás. Prodejce si ale pečlivě vybírají.
Papír fest organizují Martina a Kačka. Zatímco Martina se stará o organizaci a chod festivalu – od komunikace s prodejci po excelové tabulky, Kačka má na starosti vizuální stránku festivalu, jeho propagaci a sociální sítě. „Na různých projektech už spolu pracujeme přes osm let a funguje to dobře. Všechna důležitá rozhodnutí děláme vždy spolu, a ještě se nám nestalo, že bychom se neshodly,“ říkají.
Odjakživa milujeme papírenské nezbytnosti a samy máme na našem trhu spoustu oblíbených značek. Většina menších lokálních výrobců však nabízí své produkty pouze online, a tak je festival skvělým místem, kde si mohou zákazníci produkty prohlédnout a osahat naživo. Zašustit stránkami a nasát vůni papíru, jak my s oblibou říkáme. Právě takové místo pro setkávání papírenské komunity nám tu chybělo. Ačkoliv v minulosti byly snahy o vytvoření podobné akce, v Praze se už dlouho žádná nekonala a hlavně žádná z nich nebyla výběrová. My jsme si od samého začátku přály pojmout akci trochu jiným způsobem a měly jsme velmi jasnou vizi, jak by měl festival působit a jaké značky bychom si na něm přály vidět.
Roli hraje více aspektů. Mezi nejdůležitější patří sortiment, design produktů, branding a celková prezentace značky, její filozofie nebo i kvalita zaslaných podkladů a fotografií. Důležité je pro nás ale i to, jak značka zapadá do celkové nabídky našeho festivalu. Snažíme se obsáhnout sortiment tak, abychom vyhověly potřebám návštěvníků a pokryly celou škálu papírenského zboží při zachování vysoké kvality. Naopak pro nás není až tak podstatné, jak je značka velká nebo jak dlouho na trhu působí. Šanci na přijetí mají i nováčci na trhu.
Ano. Konkurence vystavovatelů je velká a je až neuvěřitelné, kolik lokálních značek s papírenským zbožím u nás působí. Na poslední edici jsme byly schopny přijmout kolem 70 značek, přičemž zhruba třetinu přihlášek jsme musely odmítnout. Některým se možná náš výběr může zdát striktní, ale my zatím nemáme v plánu akci zvětšovat a chceme návštěvníkům nabídnout kvalitní kurátorovaný výběr. Od začátku se prezentujeme jako výběrový festival a máme v plánu se toho držet i nadále. Věříme, že i to je jeden z důvodů, proč si festival drží unikátní atmosféru.
Papír Fest pořádáme ve dvou, až pár dní před akcí se rozrosteme o zhruba desítku brigádníků, kamarádů a rodinných příslušníků, kteří nám pomáhají s přípravami a chodem akce na místě. Přípravy prvního Papír Festu nám zabraly asi dva až tři měsíce, ale tehdy byl festival v porovnání k současnosti zhruba poloviční. Nyní začínáme s přípravami už zhruba měsíc po uplynutí předchozí edice. Organizace festivalu obnáší i spoustu nečekaných detailů a nekonečných hodin práce, které akci předchází. Ale s každým vydáním se učíme procesy zrychlovat a zefektivňovat.
Jeden z nejdůležitějších poznatků, který jsme si z příprav odnesly, je to, že nikdy není možné zavděčit se všem. Ačkoliv je zpětná vazba na festival z 99 % pozitivní, ze začátku jsme hodně řešily to jedno nespokojené procento, které mnohdy ani nebylo konstruktivní kritikou. Snažíme se zohledňovat zpětnou vazbu do té míry, do jaké je to v našich silách, ale zároveň přijmout fakt, že ne vše můžeme ovlivnit.
Naším cílem není kvantita, ale kvalita. Nemáme ambice stát se veletrhem ani opakovat Papír Fest šestkrát ročně.Snažíme se naslouchat zpětné vazbě a na základě toho akci posouvat dál. Chceme, aby návštěva festivalu byla krásným zážitkem, komunitním setkáváním papírenských nadšenců, podporou lokálního trhu a pohlazením po duši pro všechny zúčastněné. Aby se u nás cítili dobře nejenom zákazníci, ale i tvůrci. Jelikož máme také vlastní papírenskou značku, se kterou jsme navštívily spoustu marketů a festivalů, je pro nás důležité zajistit komfort i pro vystavovatele, což je věc, kterou návštěvník nevidí a asi nad ní ani nepřemýšlí. Jsme moc vděčné za obrovský zájem a za úžasnou komunitu, která se kolem festivalu vytvořila. Dokážeme si představit, že budeme časem přidávat další projekty, které nás budou dále propojovat.