Učitelský diář A5 2018/2019
1 x 150 Kč s DPH
Nakupujte v našem e-shopu výhodněji.Zaregistrujte se a získejte 10% slevu.
Děti koukají z okna, na které bubnují dopadající dešťové kapky. Na obloze jsou těžké šedé mraky. Zrovna začaly prázdniny a jak to tak někdy bývá, počasí dětem nepřeje. Chtěly jezdit na kole, koupat se, jít na houby, prostě být venku a ono zrovna prší a prší. S manželkou po sobě koukáme a pak nám padne zrak na stůl, kde leží kroužkový blok. Záchrana je tady. Papír a tužka, dvě základní obyčejné a jednoduché věci, které jsou vždy po ruce. Dva úžasné prostředky, se kterými se dají dělat divy a pomohou nám zpříjemnit dlouhou chvíli a zahnat nudu nejen když prší.
Historická klasika a hra nejen našeho dětství, protože vznik se dá dohledat ve starověké Číně.
Dvě armády stojí proti sobě na bitevním poli a vrhají se do boje. Čtverečkovaný papír začínají zaplňovat křížky a kolečka. Snažíme se je poskládat tak, abychom měli pět symbolů vedle sebe a zároveň blokujeme pokusy soupeře. Na papíře se odehrává velká taktická bitva a my šroubujeme mozkovou aktivitu na maximum, abychom vyzráli na protivníka.
Snažíme se obklíčit nepřátelské vojsko a postavit neproniknutelnou zeď z našich bojovníků. Cílem k úspěchu je zvolit dobrou strategii, udržet pozornost a odhalit všechny finty soupeře. Čím častěji piškvorky budeme hrát, tím napínavější souboje se dají očekávat.
Papír se mění v mořskou hladinu. Připlouvají první lodě. To si připravujeme papírovou hrací plochu pro námořní bitvu. Nejdříve si vytyčíme bitevní pole o velikosti 10x10 čtverečků a do něj si zakreslíme deset plavidel ve čtyřech velikostech (rozměr hrací plochy, počet a typ plavidel si můžeme upravit). Řádky si označujeme písmeny a sloupce čísly.
Všechny lodě jsou na bojišti a námořní bitva začíná. Snažíme se uhodnout, kde se skrývají protivníkovy lodě a hlásíme souřadnice. Pal na A5, zásah. Soupeř střílí na D3, nic. Do plánku s našimi plavidly zakreslíme soupeřovy pokusy a zásahy a do druhého zaznamenáme své výstřely a trefy. Cílem hry, která vznikla ve Francii v době první světové války, je potopit všechny soupeřovi lodě dřív, než on zničí ty naše.
Papír se jednoduše promění v závodní dráhu, po které se prohánějí barevné závodní stroje. Nejdříve si na papír nakreslíme trať. Náročnost a tvar je čistě na nás.
Závodní stroje se řadí na startu. Rozdělíme si barevné pastelky a tuhu umístíme na startovní čáru. Pro pohyb vpřed zatlačíme ukazováčkem na vršek tužky a postrčíme ji ve směru závodu. Velká papírová cena je odstartována. Vozidla sviští po závodní dráze. Poctivě se střídáme ve hře a každý chce projet trať nejkratší a nejrychlejší cestou. To znamená, že se snažíme nasměrovat svou pastelku tak, aby kreslila co nejdelší čáry ve směru závodu. Pokud vyjedeme mimo trať, dalším pokusem pokračujeme z místa, kde naše vozidlo opustilo závodní dráhu. Pořadí závodníků se mění a o napínavé souboje není nouze. Zvítězí ten, kdo první protne cílovou čáru.
Bájný hrdina putuje po světě. Snaží se zachránit princeznu, kterou zavřel zlý čaroděj do tajemného bludiště. Každý ze členů rodiny kreslí na tečkovaný papír stěny labyrintu a jeho chodby. Potom si své výtvory navzájem vyměníme a snažíme se projít bludištěm a vysvobodit zakletou dívku. Naši snahu nám mohou znepříjemnit uzamčené barevné dveře. Nejdříve tedy hledáme cestu k barevnému klíči, kterým dveře otevřeme, a přitom dáváme pozor na slepé uličky, různé pasti a nebezpečná stvoření.
Pokud překonáme všechny nástrahy, najdeme cestu bludištěm a princeznu vysvobodíme ze zakletí, dovedeme ji k panu králi, který nás jistě bohatě odmění.