Učitelský diář A5 2018/2019
1 x 150 Kč s DPH
Od 18.12. 8:00 u nás probíhá velký vánoční úklid. Další balíčky budeme odesílat zase 3. ledna.
My všichni v Bobu milujeme papír. Proto je pro nás naprosto přirozené používání papírových diářů, bloků, zápisníků nebo nedatovaných plánovačů. Který Bobo produkt používáme, abychom byli více produktivní? A co nám pomáhá od prokrastinace?
Václav, zakladatel Bobo
Abych byl produktivní, musím každý den udělat od každé činnosti něco. Pak jen stačí, když se podívám na to, co jsem udělal, a hned mám chut do další práce. Když se mi něco opravdu nechce, tak dělám ty nejvíce nepříjemné úkoly jako první, abych to měl odbyté. Nejraději mám tříletý diář, protože mě motivuje do budoucna a zároveň vidím, co jsem dělal tři roky zpátky.
Helena, zakladatelka Bobo
Aby se mi dobře pracovalo, musím být psychicky v pohodě. Nejprve se musím takzvaně rozehrát, proto začínám menšími a pozitivními úkoly. Dostanu se do tempa a pak můžu řešit i to složité nebo negativní. Nedokážu pracovat pod tlakem a nesnáším slovo “muset”. Moje srdcovka je tříletý diář.
Venca, marketingový specialista
Pomáhá mi si úkoly plánovat. Používám k tomu metodu bullet journal (BUJO), ideální pro organizaci času a všech úkolů. Hodně mi také pomáhá inspirace u ostatních lidí, se kterými pracuji. Když se mi něco nechce, ale musím to udělat, prostě to udělám a mám hotovo. Používám hlavně nedatovaný plánovač – týdenní nebo měsíční.
Anička, PR manažerka
Odevzdávat věci včas mi nikdy nedělalo problémy. Ale i přesto mám někdy dny, kdy se mi opravdu nic nechce. V tom mi nejvíce pomáhají to do listy. Napíšu si seznam úkolů a postupně je plním. Hlavně nesmím nad úkoly moc přemýšlet, ale prostě makat. Teď mi také hodně usnadňují život naše nedatované plánovače. Přesně vím, co mě který den čeká, jaké mám povinnosti a kdy je musím splnit. Mít ve věcech pořádek a řád je podle mě začátek úspěchu.
Honza, manažer marketingu
Od prokrastinace mi nejvíce pomáhají produktivní lidi. Ať už v kanceláři, na sociálních sítích nebo na internetu. K produktivitě mi pomáhá dobrá organizace úkolů a kvalitní brainstorming. Mám z toho pak energii pro další činnost. Někdy nastupuje technika pomodoro – legendární systém pro plánování času a dokonalou koncentraci během hluboké práce. Když se mi něco nechce, ale je to důležité, prostě to udělám. Produkt, bez kterého bych nedal ani ránu, je nedatovaný denní plánovač. Ten je nejvíc. Ideální formát, tečky i linky, dobře se s ním pracuje a geniálně poslouží jako to do list na daný den. Cílem mého dne je mít všechny úkoly odfajfkované.
Emma, grafička
Abych byla co nejvíce produktivní, snažím se po ránu nabrat energii cvičením nebo běháním, po tom mi jde práce rychleji a efektivněji. Od prokrastinace mi pomáhají krátké deadliny a týdenní DL plánovač, který se mi vejde do kapsy. Doma mě na nadcházející úkoly upozorní měsíční plánovač visící na lednici. Když se mi něco nechce, ale musím to udělat, určím si příjemnou odměnu, na kterou se můžu těšit a která mě motivuje k dokončení úkolu, například pár kousků čokolády nebo jeden díl seriálu.
Petr, správce e-shopu
Dodržování termínů mi problém nedělá, radši mám všechno hotové včas a v klidu. Abych si udržel dobré pracovní tempo a chuť do práce, tak pravidelně střídám práci s volnočasovými aktivitami. Věnuju se rodině, hraju si s dětmi, sportuju. Přitom se odreaguju, vyčistím hlavu a získám novou energii. Jako pracovní pomůcka mi slouží čtverečkované nebo tečkované bloky Speciál. Tyhle dva typy lineatury mám nejradši, protože mi umožňují si k poznámkám malovat a dokreslovat symboly a schémata. Poznámky si většinou píšu obyčejnou tužkou a propiskou až na finální záznamy. Pro orientaci v termínech používám stolní kalendář midi.
Aneta, social media manažerka
Má práce je hodně rozlítaná a flexibilní, některé dny jen lítám po městě a po schůzkách, jiné zas sedím u počítače celé hodiny. A musím říct, že tyto dny doma si užívám až teď, kdy mám na stole nedatovaný denní plánovač. Najednou mám super přehled o tom, co musím udělat a za jaký čas, den se zdá být delší a já mám vždycky radost, když vidím, kolik jsem toho stihla. Zkombinovala se tak přehledná organizace práce s motivací a to zní jako krásný pracovní den!
Libuška, výrobní ředitelka
Plnění úkolů v termínu mi nedělá problém. Při své práci to beru jako samozřejmost, což je podmíněno i tím, že je na mě závislých mnoho dalších lidí. Vzhledem k plánování na delší časovou osu si to bez poznámek a zápisků neumím představit. Píši si denní rozpis úkolů a splněné úkoly hned odškrtávám. Mít přehled a pořádek je priorita, bez které se moje práce neobejde, a právě proto nesmí na mém stole chybět tito pomocníci: stolní kalendář midi, plánovací mapa A3, lepený blok a expediční plán. Vím, že když se mi do některého úkolu nechce, ale musím ho splnit, stačí se třeba jen poradit s kolegy a úkol je vyřešen snadno a rychle.
Radka, manažerka zakázkové výroby
Nerada nechávám věci na poslední chvíli, vždy si rozvrhnu práci tak, abych nic neoddalovala. Při mé práci, kdy zákazníci chtějí kalkulaci a termíny zhotovení zakázek, to vlastně ani jinak nejde. Pomáhá mi náš stolní kalendář, kam si zapisuji termíny zakázek, a také klasický linkovaný blok na různé zápisky. Když mám někdy den, kdy se mi něco nechce, ale musím to udělat, vždy si řeknu, že to za mě nikdo jiný neudělá a odsouvat to nemá smysl.
Dan, obchodník
Jsem člověk, který se kvůli nevyřešeným problémům trápí a celý den na ně myslí. Proto se snažím hned po ránu vyřešit věci, do kterých se mi nechce. Řeším nejprve ty nejsložitější, pak ty středně složité a nakonec jednoduché. Po zbytek dne jsem pak psychicky v pohodě. Má to jen malou nevýhodu. Jednoduchými problémy, které snesou odklad se netrápím a mám tendence je odsouvat. Potom se mi v diáři hromadí a pomalu se z nich stává problém velký, který mě začíná trápit a musím si vyčlenit čas na jejich vyřešení. K tomu, aby se toto nestávalo, mi pomáhá týdenní retro diář, ve kterém jsem si – po dohodě sám se sebou – zakázal přepisovat nevyřešené "malé" věci na následující týden.
Jan, technolog výroby
Jelikož mám na starosti technické zařízení naší firmy, tak mi k produktivitě nejvíc pomáhají (snad šikovné) ruce a kvalitní nářadí, ovšem ani v dílně se neobejdu bez našeho zápisníku. Nejvíce mi vyhovují ty s pevnými deskami a tečkovanou lineaturou, kam si dokážu mimo poznámek snadno načrtnout i různé nákresy, schémata a podobně. Při plánování práce musím pracovat s prioritami jednotlivých činností, pokud například dojde k poruše stroje, má její odstranění přednost, na tom totiž závisí výroba a práce dalších lidí. Krátkodobé úkoly tedy nosím převážně v hlavě, ale ty dlouhodobé a pravidelné zapisuji. Tím mám jasně dáno, co je potřeba mít hotové, a že není prostor na odkládání.